tuan-tuan dan puan-puan.
ehem.
hari ini saya ingin berkongsi tips mengenal perfume original dan perfume tiruan.saya tahu pun melalui blog honeykoyuki.sape tu honeykoyuki?
itulah fatin liyana seorang doktor yang cantik dan comel.
mari kita baca.
hari ini saya ingin berkongsi tips mengenal perfume original dan perfume tiruan.saya tahu pun melalui blog honeykoyuki.sape tu honeykoyuki?
itulah fatin liyana seorang doktor yang cantik dan comel.
mari kita baca.
Thought
that I'd share so you guys won't get cheated by any unauthorized perfume dealer
in future. Mari bereksperimen bersama Honeykoyuki anyoynyoynyonyo =)
1.
Ambil botol perfume
2.
Terbalikkan botol itu (Turn the bottle upside down)
3.
Goncang laju-laju (Shake it)
4.
Nanti akan keluar buih (Bubble will appear)
5.
Apabila buih sudah keluar, lihat pula masa yang diambil untuk buih tersebut
hilang.
Hypothesis
: Semakin cepat buih hilang daripada pandangan mata anda, semakin tiruan perfume
itu.
Penjelasan
: Buih cepat hilang kerana ratio kandungan solute dan solution di dalam perfume
itu adalah sangat berbeda. Dalam erti kata lain, perfume itu banyak di campur
air. Kerana itu, ia dipanggil tiruan kerana ia cair dan tidak tahan lama.
Jikalau perfume original, buihnya mengambil masa yang agak lama untuk hilang
kerana ratio kandungan solute dan solutionnya tidak jauh berbeda (pekat).
Untuk
melihat perbezaan yang ketara, sila bandingkan buih perfume RM35 dengan perfume
RM260. Then you got what I mean. Selain itu, anda harus membandingkan perfume
dengan perfume (EDP). Bukan perfume dengan Eau de Toilette (EDT) mahupun Body
Mist. Ini kerana setiap satunya mempunyai concentration value yang
berbeza.
see?
lepas ni kalau nak beli perfume,kena buat experiment dulu lah.takla tertipu beli perfume mahal rupanya yang murah.
okay.itu saja untuk kali ni.
babaiiii.
see?
lepas ni kalau nak beli perfume,kena buat experiment dulu lah.takla tertipu beli perfume mahal rupanya yang murah.
okay.itu saja untuk kali ni.
babaiiii.

Tiada ulasan:
Catat Ulasan